Na het succesvol afronden van de ombouw van het magazijn bij LVS zijn de derdejaarsstudenten van het Talland College niet stil blijven zitten. Waar ze eerder vooral meehielpen in de praktische uitvoering, gingen ze dit keer een niveau dieper: het analyseren รฉn verbeteren van logistieke processen.
Praktijkgericht leren
Een prachtig voorbeeld van praktijkgericht leren, waarin samenwerking tussen onderwijs en de logistieke sector leidt tot innovatie, groei en vernieuwing โ voor beide partijen.

In kleine projectgroepen kregen de studenten de opdracht om kritisch te kijken naar twee belangrijke onderdelen binnen LVS: de inrichting van het magazijn en het volledige traject rondom retourgoederen. Aan de hand van observaties, gesprekken met medewerkers en eigen onderzoek werkten ze diverse concrete verbetervoorstellen uit. Daarbij doken ze in vragen zoals:
- Hoe kan de goederenstroom efficiรซnter worden ingericht?
- Waar liggen knelpunten in het huidige retourproces?
- Welke oplossingen zorgen voor tijdswinst, overzicht of minder foutkans?
Gedurende het project merkten de studenten dat hun theoretische kennis uitstekend van pas kwam. Met behulp van methoden zoals procesanalyses, lay-outschetsen en verbetermodellen kwamen zij tot frisse, realistische ideeรซn die direct toepasbaar zijn binnen het bedrijf.
Op 13 november presenteren de studenten hun uitgewerkte plannen aan de directie van LVS. Daarmee zetten zij een belangrijke stap in hun professionele ontwikkeling: niet alleen meewerken, maar ook meedenken en adviseren op niveau.
Volgens zowel docenten als begeleiders van LVS laat dit project mooi zien hoe de blik van jonge professionals kan zorgen voor nieuwe inzichten. Het bedrijfsleven profiteert van actuele kennis uit het onderwijs, terwijl studenten ervaren hoe hun werk daadwerkelijk impact kan hebben.






























